Používaním stránok apalinka.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšiu funkcionalitu.

Obchodné podmienky

Stanovujúce obchodné podmienky medzi prevádzkovateľom/predávajúcim a objednávateľom/kupujúcim (ďalej len „VOP„) – Návštevník internetového obchodu www.apalinka.sk , ktorého prevádzkovateľom je Hungaricum s.r.o., so sídlom Alžbetina 42, 040 01  Košice, Slovensko, IČO: 46100628, IČ DPH: SK2023229197, SK20 1100 0000 0029 2685 3700 Zapísaný v ORSR, Okresný súd Košice I. vložka číslo 27340/V, odd.:Sro (ďalej len „prevádzkovateľ“), svojou návštevou bezvýhradne súhlasí s nižšie uvedenými všeobecnými obchodnými podmienkami. Zároveň prehlasuje, že si ich podrobne prečítal, porozumel týmto podmienkam a zaväzuje sa ich dodržiavať.

Podmienka 18 rokov

Internetový obchod apalinka.sk je primárne určený užívateľom starším ako 18 rokov! Návštevník/Objednávateľ prečítaním alebo potvrdením týchto obchodných podmienok súhlasí, že ma viac ako 18 rokov a prevádzkovateľ internetového obchodu nemá povinnosť overovať správnosť týchto údajov u objednávateľa. Objednávateľ v plnom rozsahu zodpovedá za úplnosť a pravdivosť všetkých údajov, ktoré pri objednávke zadal.

Daň z pridanej hodnoty (DPH)

Koncové ceny tovarov v tomto obchode sú uvádzané vrátane DPH. Prevádzkovateľ je platcom DPH.

Objednávka a povinnosti

Objednávku tovaru vytvoríte tak, že pridáte tovar, ktorý chcete nakúpiť do nákupného košíka. Ako „Registrovaného užívateľa“ ale aj ako „Hosťa“  Vás sprievodca nákupom prevedie krok za krokom procesom realizácie objednávky. Registrácia teda nie je v našom obchodne povinná pre vytvorenie objednávky.

V objednávke máte možnosť zvoliť si úhradu:

  • bankovým prevodom
  • platba na dobierku / pri doručení
  • osobný odber – Košice, Stará spišská cesta 20/A

Bankový prevod

Na základe elektronickej objednávky Vám bude e-mailom doručené automatické potvrdenie Vašej objednávky, kde je preverená skladová dostupnosť objednaného tovaru. Pri zvolení možnosti platby bankovým prevodom Vám e-mailom pošleme pro forma – faktúru/doklad s údajmi o zaplatení s celkovou hodnotou objednávky a s uvedením čísla nášho bankového účtu/variabilným symbolom. Tovar Vám bude dodaný po prijatí fakturovanej čiastky na náš účet. V prípade vypredania skladovej zásoby počas procesu platby Vás budeme kontaktovať a navrhneme náhradnú variantu v dodávke tovaru alebo v čase doručenia. Faktúra a dodací list sú súčasťou dodávaného tovaru, ktorý je dodaný Objednávateľovi na uvedenú dodaciu adresu.

Osobný odber –  Stará spišská cesta 20/A, 040 01  Košice 

Objednávateľ si môže vybrať možnosť osobného odberu a platbe v hotovosti priamo u nás po dohode o konkrétnom čase.

Minimálne a maximálne množstvo pre objednávku

Minimálne množstvo kusov pre objednávku nie je stanovené, tovar je však možné objednať iba v minimálnej hodnote nákupu 20 €. K nákupu v celkovej hodnote do 200 € bude pripočítaná cena za dopravu podľa aktuálneho cenníka dopravy pri nákupe. K objednávke v celkovej hodnote nad 200 € nebude pripočítaná cena za dopravu – tovar Vám bude dodaný zdarma.

Veľkosť objednávky pre privátnych koncových zákazníkov sa riadi limitmi, podľa Zákona č. 353/2003 Sb., o spotrebných daniach, určených na predaj vína a liehovín (v rámci EU) pre osobnú spotrebu, a to na 10 litrov alkoholu v rámci 1 objednávky.

Po zrealizovaní objednávky

Po odoslaní objednávky Vám bude zároveň odoslané e-mailom jej potvrdenie. V prípade, že v tomto potvrdení nájdete nejaké nezrovnalosti, okamžite nás kontaktujte e-mailom alebo telefonicky (kontaktné informácie sú uvedené v sekcii Kontakt alebo dole v pätičke webstránky). Následne je po vybavení objednávky a odoslaní zásielky, respektíve pripravenia tovaru k osobnému odberu, zaslaná informačná správa na kontaktný e-mail uvedený v registrácií. Zákazník môže tiež stav objednávky sledovať v prehľade objednávok po prihlásení k svojmu účtu.

Zrušenie objednávky zo strany prevádzkovateľa

Vyhradzujeme si právo zrušiť objednávku alebo jej časti v týchto prípadoch:

  • tovar sa už nevyrába alebo nedodáva
  • tovar je dlhodobo nedostupný
  • zmenila sa výrazným spôsobom cena tovaru

V prípade, že táto situácia nastane, budeme Vás kontaktovať emailom alebo telefonicky a prípadne sa s Vami dohodneme na ďalšom postupe (náhrada objednaného tovaru iným, zrušenie objednávky, …). V prípade, že tovar nemá náhradu, bude z objednávky len zrušený.

Pokiaľ ste už za tovar zaplatili a výsledná hodnota objednávky bude po prevedení zmeny nižšia než už zaplatená záloha, budú peniaze prevedené späť na Váš účet v najkratšom možnom termíne (bežne do 7 prac. dní od pripísania platby na náš účet). V prípade, že výsledná hodnota objednávky bude po vykonaní zmeny vyššia, bude Vám daný k úhrade rozdiel týchto čiastok.

Expedícia tovaru

Pokiaľ je tovar na sklade, expedujeme ho najneskôr do 7 pracovných dní (jedine ak by sme objednávateľa po vytvorení objednávky kontaktovali, že tovar nie je skladom alebo je na ceste a doručenie bude trvať dlhšie). Na Slovensku je distribúcia tovaru zabezpečovaná tretím

subjektom (prepravnou spoločnosťou), ktorá zákazníka telefonicky kontaktuje a doručí tovar. Je vo vlastnom záujme kupujúceho, aby uviedol aktívne telefonické spojenie a vybral adresu dodania, kde bude v rámci prevádzkovej doby dopravcom zastihnutý. Z dôvodu zaistenia distribúcie prostredníctvom služieb tretích subjektov sa naša spoločnosť dištancuje od chovania a prístupu zamestnancov týchto subjektov, ktoré nie je možné vždy garantovať a skontrolovať. Avšak snažíme sa o individuálny prístup a po vzájomnej dohode je možný termín dodania tovaru upraviť podľa želania objednávateľa, prípadne pripraviť aj darčekové balenie s doručením na určitý termín a adresu.

Kontrola dodávky

Obsah dodávky je kupujúci povinný skontrolovať už pri prevzatí zásielky od dopravcu (pošty) za prítomnosti doručovateľa. Pokiaľ je zistený nedostatok (obsah dodávky nie je kompletný, tovar poškodený prepravou atď.), adresát zásielku nesmie prevziať a reklamuje zásielku priamo u dopravcu (pošty). Dopravca (pošta) následne spíše s adresátom protokol o zistení nedostatku a zásielka bude vrátená naspäť odosielateľovi. Skutočnosť o zistení nedostatku pri doručení a spísaného protokolu nám prosím neodkladne oznámte a dohodneme sa na ďalšom postupe, napr. novom zaslaní tovaru. Na neskoršiu reklamáciu nedostatku (poškodenie tovaru pri preprave, chýbajúceho tovaru v balíku apod.) zistené až mimo prítomnosti doručovateľa, nie je možno brať ohľad.

Reklamácia/vrátenie tovaru

V prípade reklamácie nás kontaktujte na tieto kontaktné údaje. Ak kupujete tovar ako súkromná osoba, máte v súlade s § 53 a § 54 Občianskeho zákonníka možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Vyjadrenie predajcu, či bude žiadosti o vrátenie tovaru vyhovené a či sú splnené všetky podmienky, bude spotrebiteľovi oznámené do 30 dní od dátumu doručenia vráteného tovaru na adresu dodávateľa. V prípade prijatia vráteného tovaru späť musí spotrebiteľ následne podpísať dobropis na tovar, ktorý mu bude zaslaný a podpísaný dobropis doručiť na adresu predajcu (poštou alebo osobne). Na základe podpísaného dobropisu bude spotrebiteľovi vyplatená čiastka za vrátený tovar.

Dôležité upozornenie! Aby bol tovar prijatý späť, musia byť splnené tieto podmienky:

  • Tovar musí byť vrátený kompletný a v pôvodnom stave, vrátane originálnych obalov
  • Tovar ani obal nesmie byť akokoľvek poškodený
  • Tovar nesmie javiť známky spotreby, opotrebenia či používania

 

Ochrana osobných údajov

Ochrana osobných údajov pre internetový obchod www.apalinka.sk

Informácie a poučenie o právach v zmysle § 15 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. V súlade so zákonom č. 22/2004 o elektronickom obchode a s § 10 ods. 3 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov ste povinný poskytnúť svoje osobné údaje v rozsahu uvedenom v Registračnom formulári na webovom sídle www.apalinka.sk. V súlade s § 10 ods. 3 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov je Hungaricum s.r.o., so sídlom Košice, Alžbetina 42, Slovensko, IČO: 46100628, IČ DPH: SK2023229197 oprávnená spracúvať osobné údaje uvedené v Registračnom formulári ako aj údaje o nákupoch registrovaných užívateľov počas celého obdobia registrácie v internetovom obchode www.apalinka.sk na účely registrácie užívateľov, vedenia databázy registrovaných užívateľov, spracovania objednávok, informovania užívateľov o stave objednávok a vedenia účtovných a iných dokladov spojených s vybavením objednávky. V prípade, že budete mať záujem o zrušenie registrácie v internetovom obchode www.apalinka.sk, stačí ak svoje rozhodnutie písomne oznámiť emailom na: nagyova@apalinka.sk. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ukončiť registráciu v internetovom obchode www.apalinka.sk , ak nebola za posledných 36 mesiacov zrealizovaná žiadna objednávka. Po zrušení registrácie a po ukončení účelu spracovania budú vaše osobné údaje bezodkladne zlikvidované. Účtovné a iné doklady spojené s vybavením objednávky obsahujúce osobné údaje podľa Registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu je Hungaricum s.r.o. povinný uchovávať 10 rokov od vybavenia objednávky. Lehota začína plynúť 1. januára roku nasledujúcom po roku, v ktorom bola objednávka vybavená. Po tejto lehote budú osobné údaje bezodkladne zlikvidované.

Poskytnuté osobné údaje musia byť pravdivé a aktuálne. V prípade zmeny poskytnutých osobných údajov ste povinný  Hungaricum s.r.o. informovať o ich zmene poštou na adresu sídla prevádzkovateľa, prípadne emailom na nagyova@apalinka.sk. Beriete na vedomie, že osobné údaje uvedené v Registračnom formulári budú poskytované sprostredkovateľom teda subjektom zmluvne spolupracujúcim s prevádzkovateľom ako sú prepravné a zasielateľské spoločnosti, IT správcovia databáz a pod.. Beriete na vedomie, že osobné údaje uvedené v Registračnom formulári budú sprístupnené tretím stranám za účelom podpory, spravovania a rozvoja informačných systémov, vykonania auditu. Beriete na vedomie, že Vaše práva pri spracúvaní osobných údajov ako dotknutej osoby upravuje § 28 a nasl. zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti od prevádzkovateľa vyžadovať informácie, odpis a opravu jej spracúvaných osobných údajov.

Zoznam aktuálnych subjektov, ktorým môžu byť Vaše osobné údaje poskytnuté: Slovak Parcel Service, s.r.o. (IČO-31329217), Slovenská pošta, a.s. (IČO-36631124), Direct Parcel Distribution SK, s.r.o. (IČO-35834498),  

VYUŽÍVANIE COOKIES

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia vo vašom počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Tým, že používame súbory cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme sprostredkovateľom resp. tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním tejto našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do svojho prehliadača. O tejto skutočnosti ste upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavujete ďalším prezeraním našej webovej stránky. Ak užívateľ nesúhlasí s používaním súborov cookies, našu webovú stránku nenavštevuje alebo súbory cookies aktívne vymažte alebo zablokujte. Ak dôjde k odmietnutiu používania cookies, našu stránku budete môcť naďalej navštíviť, avšak niektoré funkcie nemusia fungovať správne.

Súbory cookies sa ukladajú do počítača užívateľa, aby mu umožnili prístup k rôznym funkciám. Súbory cookies používame na zvýšenie efektivity Vašich návštev na našej webovej stránke. Súbory cookies používame na účely zapamätania predvolieb prehľadávania a to napríklad veľkosti textu, uprednostňovaného jazyka, predvolieb farieb atď. čo nám umožňuje jednoduchšie prechádzanie našou stránkou, a zhromažďovanie analytických informácií a to napríklad počtu návštevníkov na našej webovej stránke. Cookies nám umožňujú lepšie zhromažďovať informácie o používaní našej webovej stránky. V ich údajoch však v žiadnom prípade nezhromažďujeme vaše osobné údaje a informácie. Ukladá sa len jedinečný identifikátor relácie, ktorý nám umožňuje opätovne načítať profil a predvoľby užívateľa pri vašej ďalšej návšteve webovej stránky.

Na prevádzku našich webových stránok používame rôzne typy súborov cookie:

(a) súbory cookie relácie, ktoré sú dočasne uložené v počítači alebo zariadení počas relácie prehľadávania a po jej ukončení sa odstráni a

(b) trvalé súbory cookie, ktoré sa uchovávajú v počítači dlhší čas. Tieto trvalé súbory cookie môže užívateľ vymazať.

Reklama – Pomocou týchto súborov cookie môžeme dynamicky zobrazovať reklamy tretích strán na našich webových stránkach. Naše webové stránky tiež môžu obsahovať prvky, ktoré nastavujú súbory cookie za subjekty tretej strany, napr. tlačidlo „Like“ služby Facebook alebo tlačidlo „Tweet“ služby Twitter, či Google Plus a pod.

Ponuka prevažnej časti prehľadávačov obsahuje možnosti konfigurácie nastavení t.j. prehľadávač zvyčajne obsahuje možnosti ako napr. povolenie súborov cookie, prezeranie súborov cookie, zakázanie všetkých alebo vybratých súborov cookie atď. Ďalšie informácie o správe súborov cookies môžete nájsť na týchto adresách…

Orgán dozoru

Inšpektorát SOI so sídlom v Košiciach,  Vrátna 3, 04379 Košice1, pre Košický kraj 
podanie podnetu (na www.soi.sk)

Alternatívne riešenie sporov

  • Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na aevartat@eciffo), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
  • Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  • Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.